Fulda 2018 - Marrit Dijkstra & Anna Vellinga

Ready, set, go - een dag voor vertrek

Morgen is het zover: we vertrekken naar Fulda! Hier gaan wij in de maand juli studeren.

Dit dankzij een Bonifatiusbeurs die ons een studieplek aanbiedt aan de Hessen International Summer Universities Germany te Fulda. Wij hebben deze beurs met beide handen aangenomen, zoals wel te zien is op de foto boven aan deze pagina ;). De partnersteden Dokkum en Fulda bieden deze mogelijkheid aan om de band tussen de steden te versterken. De twee steden plus Crediton zijn namelijk verbonden door de man Bonifatius (675-754 na Christus). Hij is geboren in Crediton, vermoord in Dokkum en begraven in Fulda. Als missionaris van de Katholieke kerk heeft hij zijn hele leven gewijd aan het preken, dopen en stichten van nieuwe kerken in heidense gebieden. Na zijn dood is hij heilig verklaard.

In de maand dat we in Fulda zijn hopen we meerte leren over de Duitse cultuur, migratie en globalisatie en natuurlijk hopen we onze Duitse taalkennis wat bij te spijkeren. Naast dit serieuze studeren, zijn er ook uitdagende uitstapjes naar Berlijn, Dresden, Nürnberg, Münich, Würzburg en Weimar georganiseerd. We zullen ook nog workshops volgen, maar laten we niet meteen alles verklappen^^.

In de komende weken zullen we hier af en toe iets plaatsen om jullie op de hoogte te houden. Maar eerst moeten we maar eens goed aankomen en onze verblijfplaats voor de komende maand eens goed verkennen. De eerste uitdaging zit hem in het reizen, maar we weten zeker dat het hier niet bij zal blijven :). We grijpen deze uitdagingen met beide handen aan!

Fulda here we come!